Nyheder

Den 31. august 2022

Pædagogisk tilsyn 2021

Herunder kan hentes både vores afrapportering og den efterfælgende tilsynsrapport. Vi ved godt at det ikke fungerer optimalt, men nye hjemmeside er under udarbejdning og skulle gerne være i luften snarest.

 

Tilsynsrapport:

https://www.anders.dk/borger/boern-unge-familie/dagtilbud-og-pasning/tilsyn/

 

Vores læreplan kan ses her.

 

 





Den 9. januar 2020

Nu kan vi følges på facebook...

Følg os på facebook, her er der mulighed for at se billeder fra vores hverdag og læse lidt mere om hvad vi laver i løbet af dagen. KLIK HER





Den 5. august 2013

Sol og sommer

Her er Mathilde igang med at plukke ribs, som vi senere skal have syltet over bålet.





Den 31. oktober 2012

Madam blå

Freja spiller på madam blå

Vi havde en side på legehuset, som stort set aldrig rigtig blev brugt og det ville vi gerne gøre noget ved.

Der blev indkøbt gamle emalje-køkkenting, som er blevet skuet op på væggen, så den nu fungerer som musikvæg. Ungerne elsker den og samtidig ser den jo godt ud.





Den 25. maj 2011

Bålplads

P1000235

Så er den her, vores skønne bålplads som vi nyder at bruge. Vi fejrede det med en lille indvielsesfest, hvor vi lavede pølser og brød over bålet. Alle vuggestuens vågne børn deltog i festen.

Det var et stort ansvar at skulle varme sit eget brød, men en vigtig opgave der blev udført med stolthed.





Den 29. april 2011

Mere personale

Pr. 1. maj 2011 starter Agnes som fast pædagog i huset. Hun har siden november 2010 været ansat som barselsvikar i huset og vi er glade for at kunne beholde hende.

Da det kommunale tilskud til vuggestuen steg pr. 1. januar 2011, fik vi mulighed for at sænke forældrebetalingen med 223,- kr. pr. måned og samtidig fastansætte Agnes.





Den 28. april 2011

Positiv brugerundersøgelse...

I Januar 2011 lavede vi vuggestuens første bruger undersøgelse og resultatet af den var meget positivt, men der var selvfølgelig også plads til forbedringer.

Undersøgelsen var inddelt i 4 overordnede grupper med en række underspørgsmål; Selve vuggestuen, De voksne i vuggestuen, Mit eget barn i vuggestuen, Åbne kommentarer. Der kunne gives mellem 1 og 7 i score, hvor under 2 betød "Umiddelbart behov for tiltag" og over 6 betød "Godt".

"Selve vuggestuen" scorede i snit 6,32 

"De voksne i vuggestuen" scorede i snit 6,38

"Mit eget barn i vuggestuen" scorede i snit 6,50

Vi har forsøgt at forholde os til og handle på de punkter vi scorede lavest og det bliver spædende at se, hvordan det ser ud til næste år.





Den 6. september 2010

Fordeling af de nye pladser.

De 7 nye pladser er alle besat. Der er tale om 1 enkelt stort barn på næsten 2 år og ellers er det små børn fra december '09 og januar '10.





Den 23. august 2010

Vi udvider...

Vi har fået lov til at udvide vuggestuen og omforandringerne er allerede i fuld gang. Vi skal have inddraget endnu et lokale, lavet et nyt puslerum og ellers flyttet lidt rundt.

Men at bygge om, mens hele huset stadig skal fungere er noget af en opgave for alle og ikke mindst de valgte håndværkere. Der er restiktioner på hvornår de må lave ting i de forskellige rum, men heldigvis er der ingen sure miner mem velvillighed til at det skal kunne fungere. Det gælder også fra forældre og personale, som tager det hele i stiv arm.





Den 20. maj 2010

Fuldt hus...

Den 1. maj i år blev vi fuldtallige og er nu oppe på 26 børn. Det er 26 skønne unger i alderen 8 mdr. til 2½ år, der præger vuggestuen.





Den 19. maj 2010

Fuld styrke...

D. 1. april 2010 startede sidste mand i huset og vi er fordelt som følger:

 

Lille stue

Heidi Glerup Andersen på 37 timer. Ejer og daglig leder.

Lone Bøye på 35 timer. Pædagog og stedfortræder.

Charlotte Carlsen på 35 timer. Pædagogmedhjælper.

Elsebeth Garbutt på 20 timer. Pædagogmedhjælper.

 

Stor stue

Malene Andersen på 35 timer. Pædagog.

Dennis Andersen på 33 timer. Pædagogmedhjælper.

 





Den 3. december 2009

Så er vi kommet rigtig godt igang

Så er vi kommet rigtig godt i gang. Dagen er blevet mere struktureret, og begge stuer er så småt begyndt at fungere efter hensigten. Pr. 1. december 2009 har vi 16 børn i alderen 10 mdr. til 2,5 år, heraf er størstedelen fra sensommeren og efteråret 2008. Det er en flok glade og dejlige børn vi har, og alle er faldet rigtig godt til i vuggestuen. Børnene er jo kommet til lidt efter lidt, hvorved vi har haft god tid til at tage godt imod både børn og forældre, og det er gået over al forventning. Vi har stadig børn på venteliste, og såfremt alt går som planlagt, vil vi i løbet af foråret ha' de børn, vi er nomeret til.





Den 1. december 2009

Det første personale er nu ansat

Personalestaben ser pr. 1. december 2009 således ud:

Heidi Glerup-Andersen Ejer og daglig leder - har hver dag også timer sammen med børnene
Lone E. Bøye Stedfortræder og Pædagog
Malene Andersen Pædagog
Elsebeth Dam Gabutt Pædagogmedhjælper
Charlotte Carlsen Pædagogmedhjælper

Herudover har vi et par unge piger, der kommer efter skoletid et par gange om ugen for lige at hjælpe til med alt de tpraktiske såsom oprdning i køkken, vasketøj, støvsugning o.s.v.

Vi forventer, at vi henover året skal have ansat en pædagog og en medhjælper mere.





Den 27. september 2009

Forældremøde

Vi har den 26. november 2009 afholdt vores første forældremøde, hvor vi bl.a. orienterede om vuggestuelivet og børnenes dagligdag. Der var et rigtig flot fremmøde, og forældrene udtrykte stor tilfredshed med vuggestuen, så det var vi selvfølgelig rigtig glade for. Vi fik også valgt vores foreældrebestyrelse, og det var positivt, at vi ligefrem måtte have kampvalg - dejligt med en engageret forældregruppe.





Den 1. juli 2009

Legestue

I juli måned starter vi med at arrangere legestue for de allerførste børn, der skal starte i Andersen & Ko. Her har forældrene mulighed for at komme med sit barn og mødes med de børn og forældre, der starter op på samme tid.

Legestuen vil også blive et tilbud til de børn der skal starte senere og der vil blive sendt en invitationer ud løbende, efterhånden som børnene skal starte.





Den 26. maj 2009

Vellykket åbent hus arrangement

D. 26. maj havde vi åbent hus, hvilket var en stor succes. Hen over aftenen var der små 40 mennesker, som viste interesse for idéen Andersen & Ko. Det var en blanding af forældre, der allerede havde børn på venteliste, samt forældre der overvejede at få deres barn skrevet op. Der kom nye tilmeldinger allerede i løbet af aftenen, men også i dagene efter. Enkelte af børnene på ventelisten er endnu ikke født, men ligger stadig trygt og godt i mors mave…





Den 21. maj 2009

Det første personale er nu ansat

Det har hele tiden haft høj prioritet at finde de rigtige personer til at føre vuggestuens værdier ud i livet. Det har været luksus at skulle udvælge personer til samtale, for der var rigtig mange gode, idet der har været stor søgning på de opslåede stillinger. De personer vi har ansat er håndplukket udfra vores værdier om tryghed og tillid, så der bliver rum til at børnene kan udvikle sig. At de ansatte så kan meget mere end det, er jo bare et kæmpe plus.

Pr. 15. juli er der;
Heidi Glerup Andersen, der er leder og som hver dag har timer sammen med børnene.
Lone Elgaard Bøye, der er ansat som stedfortræder.

Det øvrige personale ansættes løbende henover efteråret.





Den 12. maj 2009

Omforandringen er i fuld gang

Allerede 2 dage efter kommunens byggetilladelse, rykkede håndværkerne ind i alle hjørner af vuggestuen. Der er blevet gået til den og de fleste er blevet færdige med det de skulle lave. Der er dog lidt leveringstid på nogle af de produkter der skal anvendes og derfor mangler der stadig lidt, som bliver lavet sidst på ugen.

Haven er også kommet et godt stykke, med både terrasse, pilehegn, espalier og planter. Sidst på ugen kommer de første legeredskaber og der bliver lagt græs på højene.





Den 8. maj 2009

Vi søger personale

I øjeblikket søger vi personale til forskellige funktioner i vuggestuen. I første omgang drejer det sig om pædagoger og medhjælpere.

Lige nu søger vi:
Pædagogmedhjælpere og pædagoger
Tilkaldevikarer, jobopslag kommer.
Ungarbejder, jobopslag kommer.

Uopfordrede ansøgninger modtages gerne.





Den 6. maj 2009

”Kom og se” aften

Den 26. maj kl. 20.00 - 22.00 åbner vi dørene og byder på en kop kaffe samtidig med at I kan komme og få et indtryk af os og vuggestuen. Arrangementet henvender sig til de forældre som overvejer at få sit barn skrevet op, der allerede har barn/børn på venteliste samt til de forældre.

Inden vi starter 1. juli skal vuggestuen omforandres inde og ude. Der bliver bl.a. etableret legeplads udenfor, lavet ventilationsanlæg og udskiftet gulve. Samtidig skal det hele selvfølgelig indrettes således at det er klar til starten.





Den 5. maj 2009

Mødregrupper

Få svar på alle spørgsmålene og se skitser, pædagogiske læreplaner m.m. Ring til Heidi, daglig leder, i dag for at lave aftale om et besøg i jeres mødregruppe på 1-2 timer.

Jeg har allerede med succes være ude i flere grupper hvor der har været frit slag til at spørge til vuggestuen, samtidig med at det også giver en masse gode idéer den anden vej.