Den 9. januar 2020
Nu kan vi følges på facebook...
Følg os på facebook, her er der mulighed for at se billeder fra
vores hverdag og læse lidt mere om hvad vi laver i løbet af dagen.
KLIK HER
Den 5. august 2013
Sol og sommer
Her er Mathilde igang med at plukke ribs, som vi senere skal
have syltet over bålet.
Den 31. oktober 2012
Madam blå
Vi havde en side på legehuset, som stort set aldrig rigtig blev
brugt og det ville vi gerne gøre noget ved.
Der blev indkøbt gamle emalje-køkkenting, som er blevet skuet op
på væggen, så den nu fungerer som musikvæg. Ungerne elsker den og
samtidig ser den jo godt ud.
Den 25. maj 2011
Bålplads
Så er den her, vores skønne bålplads som vi nyder at
bruge. Vi fejrede det med en lille indvielsesfest,
hvor vi lavede pølser og brød over bålet. Alle vuggestuens
vågne børn deltog i festen.
Det var et stort ansvar at skulle varme sit eget brød, men
en vigtig opgave der blev udført med stolthed.
Den 29. april 2011
Mere personale
Pr. 1. maj 2011 starter Agnes som fast pædagog i huset. Hun har
siden november 2010 været ansat som barselsvikar i huset og vi er
glade for at kunne beholde hende.
Da det kommunale tilskud til vuggestuen steg pr. 1. januar
2011, fik vi mulighed for at sænke forældrebetalingen med 223,- kr.
pr. måned og samtidig fastansætte Agnes.
Den 28. april 2011
Positiv brugerundersøgelse...
I Januar 2011 lavede vi vuggestuens første bruger
undersøgelse og resultatet af den var meget positivt, men der
var selvfølgelig også plads til forbedringer.
Undersøgelsen var inddelt i 4 overordnede grupper med en
række underspørgsmål; Selve vuggestuen, De voksne i vuggestuen, Mit
eget barn i vuggestuen, Åbne kommentarer. Der kunne gives mellem 1
og 7 i score, hvor under 2 betød "Umiddelbart behov for tiltag" og
over 6 betød "Godt".
"Selve vuggestuen" scorede i snit 6,32
"De voksne i vuggestuen" scorede i snit 6,38
"Mit eget barn i vuggestuen" scorede i snit 6,50
Vi har forsøgt at forholde os til og handle på de punkter vi
scorede lavest og det bliver spædende at se, hvordan det ser ud til
næste år.
Den 6. september 2010
Fordeling af de nye pladser.
De 7 nye pladser er alle besat. Der er tale om 1 enkelt stort
barn på næsten 2 år og ellers er det små børn fra december '09
og januar '10.
Den 23. august 2010
Vi udvider...
Vi har fået lov til at udvide vuggestuen og omforandringerne er
allerede i fuld gang. Vi skal have inddraget endnu et lokale,
lavet et nyt puslerum og ellers flyttet lidt rundt.
Men at bygge om, mens hele huset stadig skal fungere er
noget af en opgave for alle og ikke mindst de valgte håndværkere.
Der er restiktioner på hvornår de må lave ting i de forskellige
rum, men heldigvis er der ingen sure miner mem
velvillighed til at det skal kunne fungere. Det gælder også
fra forældre og personale, som tager det hele i stiv arm.
Den 20. maj 2010
Fuldt hus...
Den 1. maj i år blev vi fuldtallige og er nu oppe på 26 børn.
Det er 26 skønne unger i alderen 8 mdr. til 2½ år, der præger
vuggestuen.
Den 19. maj 2010
Fuld styrke...
D. 1. april 2010 startede sidste mand i huset og vi er fordelt
som følger:
Lille stue
Heidi Glerup Andersen på 37 timer. Ejer og daglig
leder.
Lone Bøye på 35 timer. Pædagog og stedfortræder.
Charlotte Carlsen på 35 timer. Pædagogmedhjælper.
Elsebeth Garbutt på 20 timer. Pædagogmedhjælper.
Stor stue
Malene Andersen på 35 timer. Pædagog.
Dennis Andersen på 33 timer. Pædagogmedhjælper.
Den 3. december 2009
Så er vi kommet rigtig godt igang
Så er vi kommet rigtig godt i gang. Dagen er blevet mere
struktureret, og begge stuer er så småt begyndt at fungere efter
hensigten. Pr. 1. december 2009 har vi 16 børn i alderen 10 mdr.
til 2,5 år, heraf er størstedelen fra sensommeren og efteråret
2008. Det er en flok glade og dejlige børn vi har, og alle er
faldet rigtig godt til i vuggestuen. Børnene er jo kommet til lidt
efter lidt, hvorved vi har haft god tid til at tage godt imod både
børn og forældre, og det er gået over al forventning. Vi har stadig
børn på venteliste, og såfremt alt går som planlagt, vil vi i løbet
af foråret ha' de børn, vi er nomeret til.
Den 1. december 2009
Det første personale er nu ansat
Personalestaben ser pr. 1. december 2009 således ud:
Heidi Glerup-Andersen |
Ejer og daglig leder - har hver dag også
timer sammen med børnene |
|
Lone E. Bøye |
Stedfortræder og Pædagog |
|
Malene Andersen |
Pædagog |
|
Elsebeth Dam Gabutt |
Pædagogmedhjælper |
|
Charlotte Carlsen |
Pædagogmedhjælper |
Herudover har vi et par unge piger, der kommer efter
skoletid et par gange om ugen for lige at hjælpe til med alt de
tpraktiske såsom oprdning i køkken, vasketøj, støvsugning
o.s.v.
Vi forventer, at vi henover året skal have ansat en pædagog
og en medhjælper mere.
Den 27. september 2009
Forældremøde
Vi har den 26. november 2009 afholdt vores første
forældremøde, hvor vi bl.a. orienterede om vuggestuelivet og
børnenes dagligdag. Der var et rigtig flot fremmøde, og forældrene
udtrykte stor tilfredshed med vuggestuen, så det var vi
selvfølgelig rigtig glade for. Vi fik også valgt vores
foreældrebestyrelse, og det var positivt, at vi ligefrem måtte have
kampvalg - dejligt med en engageret forældregruppe.
Den 1. juli 2009
Legestue
I juli måned starter vi med at arrangere legestue for de
allerførste børn, der skal starte i Andersen & Ko. Her har
forældrene mulighed for at komme med sit barn og mødes med de børn
og forældre, der starter op på samme tid.
Legestuen vil også blive et tilbud til de børn der skal starte
senere og der vil blive sendt en invitationer ud løbende,
efterhånden som børnene skal starte.
Den 26. maj 2009
Vellykket åbent hus arrangement
D. 26. maj havde vi åbent hus, hvilket var en stor succes. Hen
over aftenen var der små 40 mennesker, som viste interesse for
idéen Andersen & Ko. Det var en blanding af forældre, der
allerede havde børn på venteliste, samt forældre der overvejede at
få deres barn skrevet op. Der kom nye tilmeldinger allerede i løbet
af aftenen, men også i dagene efter. Enkelte af børnene på
ventelisten er endnu ikke født, men ligger stadig trygt og godt i
mors mave…
Den 21. maj 2009
Det første personale er nu ansat
Det har hele tiden haft høj prioritet at finde de rigtige
personer til at føre vuggestuens værdier ud i livet. Det har været
luksus at skulle udvælge personer til samtale, for der var rigtig
mange gode, idet der har været stor søgning på de opslåede
stillinger. De personer vi har ansat er håndplukket udfra vores
værdier om tryghed og tillid, så der bliver rum til at børnene kan
udvikle sig. At de ansatte så kan meget mere end det, er jo bare et
kæmpe plus.
Pr. 15. juli er der;
Heidi Glerup Andersen, der er leder og som hver dag har timer
sammen med børnene.
Lone Elgaard Bøye, der er ansat som stedfortræder.
Det øvrige personale ansættes løbende henover efteråret.
Den 12. maj 2009
Omforandringen er i fuld gang
Allerede 2 dage efter kommunens byggetilladelse, rykkede
håndværkerne ind i alle hjørner af vuggestuen. Der er blevet gået
til den og de fleste er blevet færdige med det de skulle lave. Der
er dog lidt leveringstid på nogle af de produkter der skal anvendes
og derfor mangler der stadig lidt, som bliver lavet sidst på
ugen.
Haven er også kommet et godt stykke, med både terrasse,
pilehegn, espalier og planter. Sidst på ugen kommer de første
legeredskaber og der bliver lagt græs på højene.
Den 8. maj 2009
Vi søger personale
I øjeblikket søger vi personale til forskellige funktioner
i vuggestuen. I første omgang drejer det sig om pædagoger og
medhjælpere.
Lige nu søger vi:
Pædagogmedhjælpere og pædagoger
Tilkaldevikarer, jobopslag kommer.
Ungarbejder, jobopslag kommer.
Uopfordrede ansøgninger modtages gerne.
Den 6. maj 2009
”Kom og se” aften
Den 26. maj kl. 20.00 - 22.00 åbner vi dørene og byder på en kop
kaffe samtidig med at I kan komme og få et indtryk af os og
vuggestuen. Arrangementet henvender sig til de forældre som
overvejer at få sit barn skrevet op, der allerede har barn/børn på
venteliste samt til de forældre.
Inden vi starter 1. juli skal vuggestuen omforandres inde og
ude. Der bliver bl.a. etableret legeplads udenfor, lavet
ventilationsanlæg og udskiftet gulve. Samtidig skal det hele
selvfølgelig indrettes således at det er klar til starten.
Den 5. maj 2009
Mødregrupper
Få svar på alle spørgsmålene og se skitser, pædagogiske
læreplaner m.m. Ring til Heidi, daglig leder, i dag for at lave
aftale om et besøg i jeres mødregruppe på 1-2 timer.
Jeg har allerede med succes være ude i flere grupper hvor der
har været frit slag til at spørge til vuggestuen, samtidig med at
det også giver en masse gode idéer den anden vej.